onsdag 15 januari 2014

Paris

Som jag kanske har nämnt så blev jag antagen till ett utbytesprogram via Uppsala universitet i våras. Nu är det januari och nu är jag här, i Paris. Det är ganska sjukt, och ganska jobbigt. Under hela hösten har utbytet stulit min tid, måste jag säga, med bostadsletande, stipendiesökande och ett oändligt ifyllande av olika formulär. Jag är trött, mycket trött. Flera gånger har jag tänkt skita i det alltihop, allra senast igår eftermiddag. Även nu känner jag mig ganska otaggad, omotiverad. Varför är jag här? Var fick jag den jävla idén ifrån? Men, jag har bestämt mig för att ge det åtminstone en månad. Vantrivs jag något fruktansvärt då, så kanske jag åker hem igen. Risken finns också att studierna kommer vara för krävande, speciellt med tanke på att grammatiken gick som den gick. Vi får se hur det går. Men, i alla fall. Så länge jag är här så ska jag försöka skriva här lite mer frekvent, och berätta om hur jag har det. Just nu så är det problem med internet, så jag har det bara sporadiskt.

För att tala om något roligare, så har jag gjort en liten observation: fransmän är ganska lika hober. De är korta, håriga och de har dörrhandtaget i mitten på dörren. Underligt, tycker jag.

À plus tard !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar