lördag 18 januari 2014

Dag 5.

En liten uppdatering bara.

JAG HAR HITTAT EN VETTIG MATAFFÄR!

Ja, precis. De hade till och med en korv som liknar falukorv. Jag gick säkert runt en halvtimme och var alldeles salig. Hallelujah. Annars? Igår gjorde jag en horribel upptäckt: de sopsorterar inte i Frankrike. Kommer därmed gå runt med dåligt samvete i ett halvår. Trevligt. Damn you, vitlöksstinkande miljöbovar. Nej då, inget ont om fransmän. De råkar bara låta otrevliga lite oftare än jag är van vid kanske. Antagligen är det bara så de pratar.

Men, i alla fall. Imorgon ska jag nog sticka en sväng till svenska kyrkan och se om jag kan träffa lite människor. Har suttit inne och läst större delen av veckan, så det blir väl kanske en skön omväxling.

Innan jag fortsätter med A Dance with Dragons, så vill jag bara tillägga att vi hade 13 grader plus igår, och sol. Och inte 8 minus och snö, som de har i Uppsala.

Suckers!

P.S. Jag har för tillfället inga bilder på den här datorn, så det kommer se lite tråkigt ut ett tag. Förhoppningsvis kommer jag ta mig en fotopromenad inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar