Det stormar utanför fönstret och här sitter jag, med tända ljus och min datorskärm. Var det ett år sedan jag skrev här senast? Är det dags att börja skriva igen?
Inte vet jag. Vi ger det väl ett försök.
Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg
måndag 14 september 2015
fredag 21 februari 2014
Far, jag kan inte få upp min kokosnöt
Jag blir TOKIG. Försöker i skrivande stund lägga in lite bilder från kameran, men datorn hänger sig varje gång. Hej då lägga upp bilder på bloggen.
Jävla skit.
Jävla skit.
söndag 26 januari 2014
Hemlängtan
Åh. Jag saknar Sverige. Svensk mat, alla som är kvar, Uppsala, Curry, sopsortering. Hah. Hemma. Allt är så satans krångligt och tidskrävande här. Vet inte riktigt vad de håller på med. Kanske ska till svenska kyrkan om ett par timmar. Återstår att se.
Ja, ja.
Ett väldigt intressant inlägg, detta.
Ja, ja.
Ett väldigt intressant inlägg, detta.
fredag 18 oktober 2013
Musse och hans familj
Som jag nämnt, så är jag väldigt fascinerad av mushjorten och sedan min pojkvän fortfarande inte gett mig någon födelsedagspresent (såhär tre månader senare) hade han nu planerat att vi imorgon skulle åka till Parken Zoo i Eskilstuna så att jag skulle få se dessa fantastiska djur med egna ögon. Så får vi reda på att, för två veckor sedan, rymde leoparden, som satt i inhägnaden intill mushjortarna, och dödade den lilla familjen som fanns där. Musse, Mimmi och deras ettåriga barn.
Det borde verkligen inte få hända. Jag tycker så synd om de stackars små som måste ha blivit livrädda, som ju var en liten familj. Sedan att det hände två veckor innan jag skulle få se dem är bara konstigt, och typiskt.
Men det hela är framför allt tragiskt, och nu tänker jag definitivt inte åka till Parken Zoo. Någonsin. Consider yourselves bojkottade.
Skäms.
Det borde verkligen inte få hända. Jag tycker så synd om de stackars små som måste ha blivit livrädda, som ju var en liten familj. Sedan att det hände två veckor innan jag skulle få se dem är bara konstigt, och typiskt.
Men det hela är framför allt tragiskt, och nu tänker jag definitivt inte åka till Parken Zoo. Någonsin. Consider yourselves bojkottade.
Skäms.
lördag 10 augusti 2013
Finfina nyheter
Lystring, allesammans!
Jag har nu officiellt arbetat klart för denna sommar och intar soffläge inför de kommande tre veckornas ledighet.
Så skönt. Ååh, hallelujah!
Jag har nu officiellt arbetat klart för denna sommar och intar soffläge inför de kommande tre veckornas ledighet.
Så skönt. Ååh, hallelujah!
fredag 21 juni 2013
Det var en gång en (förbannad) midsommardag
Underbara midsommar. Den började åtminstone bra, måste jag säga. Klockan stod på 05.20, jag befann mig på jobbet 06.45, drog på mig handskarna vid 7.00. Självklart tar någon annan schampoovagnen så jag i stället får plocka upp illaluktande gristrynen. Gud så trevligt. Värkande rygg, fötter, huvud. Kort rast, får en kundvagn i magen så jag tappar andan och får sketaont. Då kommer chefen min som en räddare i nöden och berättar att vi får sluta så fort vi är klara, oh yeah! Som det renblodiga klantarsel jag är kör jag då in med min varuvagn in i en vägg samtidigt som jag försöker önska honom en glad midsommar, och ja, jag råkade svära som en annan (jävla) grottmänniska.
Jag vet att de är såå tacksamma över att jag jobbar för dem. Oumbärlig, det är vad jag är.
Jag vet att de är såå tacksamma över att jag jobbar för dem. Oumbärlig, det är vad jag är.
måndag 10 juni 2013
Pölen!
Idag är en stor dag. Eller åtminstone en trevlig dag. Snart åker nämligen jag och två av vännerna mina till Gdansk, Polen. Efter vad jag har hört ska vädret till och med vara fint. Blir det mycket bättre.
*inga hashtags, inga hashtags, inga hashtags*
*inga hashtags, inga hashtags, inga hashtags*
| Paris förra året |
måndag 13 maj 2013
Vardagsskryt
Klockan är 12. Jag har ätit frukost, pluggat lite, läst tidningen. Känner mig väldigt vuxen som börjat prenumerera på SvD. Knas.
Just nu sitter jag i sängen, tar en paus. Fredrik ligger och sover lätt bredvid. Tryggt. Fint.
Bra morgon.
Just nu sitter jag i sängen, tar en paus. Fredrik ligger och sover lätt bredvid. Tryggt. Fint.
Bra morgon.
söndag 3 mars 2013
Solnarkomanen är i antågande
Jag vill påstå att våren här. Det känns i luften. Det doftar. Solen skiner. Temperaturen har flera gånger stigit över noll. Och framför allt är våren här i mitt huvud. Framtidsplaner och förhoppningar staplas på hög och helt plötsligt finns där energi som jag inte sett maken till på flera månader.
Vad vore en vår i Uppsala...?
Annars då? Jag översätter franskaglosor, läser om konjunktiv, skriver ansökan till ett utbyte och blogginlägg till humanioradagarna (kolla!), umgås med mina vänner, med mannen min, sitter på Skype och på telefon. Ångestar också, såklart. Men det är inte fokus. Det har inte överhanden. Jag känner att jag nog hade rätt om att detta också kommer bli ett bra år.
Mumma.
Vad vore en vår i Uppsala...?
Annars då? Jag översätter franskaglosor, läser om konjunktiv, skriver ansökan till ett utbyte och blogginlägg till humanioradagarna (kolla!), umgås med mina vänner, med mannen min, sitter på Skype och på telefon. Ångestar också, såklart. Men det är inte fokus. Det har inte överhanden. Jag känner att jag nog hade rätt om att detta också kommer bli ett bra år.
Mumma.
lördag 5 januari 2013
Nu börjas det igen
Har klagat några dagar på att jag är så jävla klen. Och idag blev det bevisat. Hittade en utmaning alldeles nyss, här. Man tävlar i hur man procentuellt kan öka tiden man orkar stå i plankan. Är väl försent att anmäla sig kanske men jag tyckte det lät bra ändå (hoppas det inte är försent?). Tänkte att en minut orkar man väl ändå. Nej. 43 sekunder.
Faktiskt pinsamt.Glöm allt jag sagt!
Faktiskt pinsamt.
torsdag 26 april 2012
Som en varg
Efter några timmars slit blev jag äntligen klar med naturkunskapen. Känns bra. När det så blev dags för paus satte jag mig, dum som jag är, för att titta lite i mammans fantastiska grillbok och i Buffé. Självklart blir jag sittandes i en evighet och önskar att det var helg så att jag kan få prova något därifrån... Ärligt, varför ser det så gott ut allting? Blir hur hungrig som helst. Men får trösta mig med att vi ska grilla på söndag, tack och lov. Ska våga mig på att göra tsatziki och lite grillbröd också. Man får hoppas på det bästa.
lördag 14 april 2012
Somebody That I Used To Know
Känner mig så fruktansvärt illa till mods idag. Vill ha miljöombyte, bort härifrån. Tack så mycket.
lördag 31 mars 2012
Mjauf
Idag? Italienska, läsa, film... Kanske gå en sväng. Soft, helt enkelt.
onsdag 28 mars 2012
Svenska dialektmysterier
Var så nära att missa kära Fredrik Lindström. Tur att pappa ser till att jag får min dagliga dos språkvetenskap.
tisdag 27 mars 2012
Sooooommar, sommar och sol, havet och vinden...
Alldeles helt jävla underbaaart väder idag! Sitter på altanen i shorts och stor, vit t-shirt, hur varmt som helst! Helt fantastiskt hur mycket lättare det kan bli att plugga också när solen är framme. Snart ska jag kila iväg till Annas place för lite jobbsökande (skulle åkt på lite road trip för detta, men vi kom på att det är stängt typ överallt på kusten...) och sedan upp till sjön för piiiicknick. Mumma.
söndag 25 mars 2012
Eyes open
Vill bara tillägga att klockan ju egentligen bara är 23 minuter i 23 nu, som mamma har påmint mig om säkert 25 000 gånger idag.
onsdag 14 mars 2012
Mys
Ville bara informera er om vårt för tillfället extremt vackra badrum. Jag gillar framför allt detaljen med hålet ner till marken. Det blir så varmt och mysigt då, menar jag.
Det är för övrigt endast en bok kvar till 800 lästa för min del. Spännande, spännande.
tisdag 10 januari 2012
Nu då
Apa, vad trött jag är. Lång dag, usch och fy. Men bilden var rolig iaf, tack och lov. Nu ska jag sova, tack och hej, leverpastej.
onsdag 4 januari 2012
Så sant som det var sagt
Vi tycker mycket om det där, att låtsas som att vi vet mer än vi gör. För ingen får veta. Hur dumma vi är - egentligen.
tisdag 3 januari 2012
Make it mine
Behöver komma bort nu. Det här håller inte. Faktiskt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

.jpg)