fredag 21 juni 2013

Det var en gång en (förbannad) midsommardag

Underbara midsommar. Den började åtminstone bra, måste jag säga. Klockan stod på 05.20, jag befann mig på jobbet 06.45, drog på mig handskarna vid 7.00. Självklart tar någon annan schampoovagnen så jag i stället får plocka upp illaluktande gristrynen. Gud så trevligt. Värkande rygg, fötter, huvud. Kort rast, får en kundvagn i magen så jag tappar andan och får sketaont. Då kommer chefen min som en räddare i nöden och berättar att vi får sluta så fort vi är klara, oh yeah! Som det renblodiga klantarsel jag är kör jag då in med min varuvagn in i en vägg samtidigt som jag försöker önska honom en glad midsommar, och ja, jag råkade svära som en annan (jävla) grottmänniska.

Jag vet att de är såå tacksamma över att jag jobbar för dem. Oumbärlig, det är vad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar