fredag 18 oktober 2013

Musse och hans familj

Som jag nämnt, så är jag väldigt fascinerad av mushjorten och sedan min pojkvän fortfarande inte gett mig någon födelsedagspresent (såhär tre månader senare) hade han nu planerat att vi imorgon skulle åka till Parken Zoo i Eskilstuna så att jag skulle få se dessa fantastiska djur med egna ögon. Så får vi reda på att, för två veckor sedan, rymde leoparden, som satt i inhägnaden intill mushjortarna, och dödade den lilla familjen som fanns där. Musse, Mimmi och deras ettåriga barn.

Det borde verkligen inte få hända. Jag tycker så synd om de stackars små som måste ha blivit livrädda, som ju var en liten familj. Sedan att det hände två veckor innan jag skulle få se dem är bara konstigt, och typiskt.

Men det hela är framför allt tragiskt, och nu tänker jag definitivt inte åka till Parken Zoo. Någonsin. Consider yourselves bojkottade.

Skäms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar