lördag 1 mars 2014

Seule

Det är underligt ändå, hur olika stort behov man har av att umgås med andra människor. Nog för att jag längtar hem något fruktansvärt, och saknar alla hemifrån, men jag har också upptäckt hur mycket jag ändå uppskattar att få vara för mig själv. Jag känner inte allt för många här ändå, och de jag känner har ofta besök hemifrån eller är hemma själva på besök, så jag har hittills fått ganska mycket tid för mig själv. Visst borde jag egentligen ha pluggat idag, men att bara få ha tid för mig själv att läsa och pyssla med lite olika grejer är bara för... skönt. Jag tror jag behöver det för att slappna av, och för att tänka igenom saker och ting. Och att vara ensam stör mig inte alls när jag väljer det själv, ofta kan jag till och med föredra det framför att gå ut och träffa andra.

Jag tror jag ska fortsätta med lite till, helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar