lördag 22 februari 2014

Såhär på ålderns höst

Jag har ändå känt ett litet sug av avundsjuka på folk som faktiskt skapar saker, och inte bara sitter och funderar på saken. Så plötsligt hör jag talas om, hör och häpna, en syjunta. Ja, en syjunta av alla saker, som ska börja nu här i Paris (Svenska kyrkan för att vara exakt). Med plånboken i högsta hugg skyndade jag mig iväg till en butik för att köpa lite garn och befann mig lite senare på plats med trådarna i högsta hugg. Det visade sig dock vara endast jag (förutom hon som höll i det) som hade känt samma entusiasm denna vecka och vi var alltså bara två stycken. Men! Det var jättetrevligt! Jag har börjat på en svart tubhalsduk och fick vara lite social samtidigt som kyrkan bjöd på GRATIS FIKA! Jag menar, hur bra?! Fick till och med en semla efteråt, utöver kanelbullarna.

Lätt värt, säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar