onsdag 11 september 2013

Mortal Instruments

Jag har alltid älskat tävlingar. Allt från att springa fortast och lösa korsord som man skickade in när jag var liten till internettävlingar och stipendiesökningar. Jag vet inte varför. För att jag älskar att vinna?

Antagligen.

I alla fall. Jag var med i en tävling på Piraja för någon vecka sen, och (!!!) vann ett par biobiljetter. Visserligen inte till vilken film som helst, utan till Mortal Instruments: stad av skuggor. Som jag var liten nyfiken på efter att ha läst boken. Och vad jag tyckte?

Filmen var bra! Förutsatt att man kan bortse från alla superlöjliga ögonblick. Till exempel när vattnet börjar forsa när över det söta lilla paret när de kysser varandra i växthuset eller den extremt smöriga musiken när det var menat att vara känslosamt. Och grejen att vampyrerna bor i ett övergivet hotell medan varulvarna är motorcykelåkande hunkar till mekaniker.

Men, förutom det! Förutom det, så var den bra. Spännande, magisk, förhöll sig mycket bra till boken och var helt enkelt riktigt underhållande. Sedan om jag hade varit lika nöjd om jag hade behövt betala för biljetten är ju en annan fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar