torsdag 12 september 2013

Att prioritera

Vad är det som gör det så svårt att välja en sak framför en annan? Jag kom för ett tag sedan fram till att den antagligen största orsaken att jag skjuter upp saker till sista sekunden är att jag är totalt värdelös på att prioritera. För uppsatsen kan ju alltid vänta en dag till; jag måste (!) ju se det här avsnittet av Game of Thrones innan någon spoilar det för mig! Dessutom behöver jag slappna av lite också, så att jag inte går in i väggen. Det är för min egen hälsas skull!

Det kan man i varje fall intala sig.

Men alltså. Varför kan jag inte prioritera? För att jag är lat? För att jag är lite trög sådär? Eller missade jag helt enkelt den kursen under gymnasiet?

En gåta. Jag misstänker dock att jag inte direkt är ensam med det här problemet. Och det är ju inte så farligt. Inte förrän du försöker balansera studier/umgänge/läsning/bostadsletande/stipendiesökande/städning/motion/matlagning osv. osv. Tyck synd om mig. Eller inte. Fritt land och allt sånt.

Jag skulle dock uppskatta lite tips. Eller en hederlig spark i baken. Båda skulle möjligtvis (antagligen inte) göra susen.

Fast jag slår vad om att till och med de här blommorna är bättre på att prioritera än vad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar