torsdag 12 april 2012

Life is Wonderful

Idag, ska ni få höra, har jag haft en riktigt bra dag.

10 anledningar till detta:

1. De hemska drömmarna jag hade i natt var bara just det: drömmar. Kändes som en lättnad, kan jag säga.

2. Jag försov mig inte som brukar göra (som i typ alltid...) utan råkade gå upp en timme för tidigt. Alltså, fruktansvärt massa tid på morgonen. För frukost! bland annat. Hallelujah.

3. Tåget gick 5 minuter senare än jag trodde. Så jag missade det inte, som jag trodde att jag skulle göra. Att jag går upp tidigt hjälper inte på den punkten tyvärr... Hopplös.

4. Tåget gick till Göteborg, älskade staden. Lika fint varje gång, och idag var det till och med varmt. Hur lyckas vi?

5. På tåget ringde telefonen. Jag trodde att det var pappa men icke sa nicke, det var kära Maxi som ringde! Gissa vem som har arbetsintervju på tisdag?!

6. Väl framme hittade jag allt det jag skulle ha, plus lite till! Jag som är officiellt sämst på att shoppa. Ja, dö inte av chock nu. Alla tycker inte om det... Och, i alla fall, jag fick detta för mindre pengar än jag hade räknat med. Sweeeeeeet.

7. Vi kilade upp till Haga och åt på älskade Husaren. Deras lasagne är underbar bortom min fattningsförmåga. När jag kan laga så god mat kan jag dö lycklig!

8. Vi gick därefter runt och kollade i lite affärer. Mys säger jag. Mhmmmmmmmmmmmmmmm!

9. När jag kom hem väntade en av mina, vill gärna säga kära igen... men m o t s t å  f r e s t e l s e n, tidningar som jag prenumererar på. Stavade jag fel nu kommer jag aldrig förlåta mig själv.

10. Och, såklart. Det är påsklov. Duh?

Vill bara avsluta med en bild:
Jag måste bara säga att jag gillar traditionen med att äta ägg på påsk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar