torsdag 26 april 2012

Den 26 april (en månad till balen)

Jag känner att det är ganska... innehållslöst här. Vill därför meddela att jag idag "slutade" 10.20 och nu är hemma, väntandes på middag. (Läs: pizza) Annars undrar jag lite varför jag aldrig vinner någon tävling när de lottar ut böcker? Fattar de inte att jag älskar böcker så mycket att jag nästan kan tro att jag är en ibland?!

Okej, det var kanske inte sant. Att jag tror att jag är bok, alltså. Men man kunde ju önska...

Annars så gick jag in i en dörr igår. En intressant upplevelse. Har därför ett decimeterlångt blåmärke på låret och det gör o n t. Det ovanpå en härlig träningsvärk (av att gå i klackar, hah...) får mig att känna mig något mör och anar hur det är för de som brukar ge sig ut i readjungeln.

Ska man avsluta med ett citat som alla gör? Det är ju så tjusigt.

Punkt, punkt, punkt.

"Livet är för viktigt för att tas på allvar" - Oscar Wilde

Och, ja ja. Han sa det inte på svenska, såklart. Men skitsamma, jag ska återgälda honom genom att hälsa på hans grav när jag åker till Paris. Jag vet. Jag är konstig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar