söndag 1 januari 2012

Alltså...

Årets första dag är snart slut och jag är beredd på förändring och allt det där men... Vad ska man egentligen göra? Det slog mig att det inte är så lång tid kvar tills man ska välja högskola - om man vill göra det nu överhuvudtaget - och ja, fy fan vad jobbigt. Tänk om jag inte alls vill läsa språk? Och jag vill väl inte plugga nu, det har jag redan gjort så mycket. Nej, resa vill jag nog göra, tänker jag. Men att åka med något företag och jobba utomlands känns faktiskt inte lockande alls och volontärarbete är för dyrt - och varmt. Att studera utomlands är för dyrt, och det kommer jag ändå göra senare. Så, vadå, ska jag bara resa runt på den lilla, lilla resekassa jag kan skrapa ihop i sommar? Lite osäkert, kan jag tycka. Och inte speciellt lockande heller, för den delen. Nej, men hur faan då?

Så då tänkte jag, jag skriver en lista. Se, det här är det jag vill göra:

  • Resa
  • Lära mig språk - i verkligheten
  • Skriva
  • Träffa nya människor
Kom på en lösning, är ni snälla. På en tajt budget, ett spontant sätt utan att det blir för läskigt. Lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar